طرز تهیه بستنی زمستانی

طرز تهیه بستنی زمستانی خوشمزه و با کیفیت

بستنی زمستانی یا به زبان عامیانه بستنی زمستونی یکی از تنقلات خوشمزه و محبوب است که در بین بزرگسالان و به خصوص کودکان طرفداران زیادی دارد. این خوراکی دوست داشتنی با شروع فصل سرما در اغلب سوپر مارکت ها و فروشگاه های مواد خوراکی به فروش می رسد. بستنی یاد شده در واقع یک شیرینی لطیف و نرم است که در شکل ها و اندازه های گوناگونی تهیه و تولید می شود.

بستنی های زمستانی عرضه شده در سوپر مارکت ها توسط دستگاه های صنعتی و پیشرفته تولید می شوند؛ ولی این خوراکی را می توان در خانه نیز به راحتی تهیه کرد. با آموزش مرحله به مرحله و کامل طرز تهیه بستنی زمستانی در مطلب پیش رو همراه شوید و با تهیه این شیرینی لذیذ و محبوب یک بعدازظهر دلپذیر در کنار فرزندان خود داشته باشید.

 

مواد لازم جهت تهیه بستنی زمستونی برای 4 نفر

برای تهیه بستنی زمستانی 4 نفره باید مواد اولیه ذیل را آماده کرده و پیمانه کنید.

شکلات تخته ای   به میزان 200 گرم
سفیده تخم مرغ  4 عدد
پودر ژلاتین  دو قاشق چایخوری
پودر قند یک لیوان سر صاف
آب یا گلاب (بر اساس میل و سلیقه افراد) دو قاشق غذاخوری
پودر وانیل خالص نصف قاشق چایخوری
سرکه یا آبلیمو  یک قاشق چایخوری
یسکویت دایره ای شکل یا نان میکادو برای زیر بستنی ها 4 ورق
ترافل های رنگی   به میزان دلخواه
پودر نارگیل یا پودر پسته  به میزان لازم

طرز تهیه بستنی زمستانی خانگی

طرز تهیه بستنی زمستانی خانگی و خوشمزه

پس از آماده کردن مواد اولیه و پیمانه کردن آنها نوبت به طرز تهیه بستنی زمستانی می رسد. در ابتدای کار قابلمه یا کتری را پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. چهار عدد تخم مرغ را دانه دانه در ظرفی بشکنید و سفیده ها را از زرده ها جدا کنید. (دقت کنید که سفیده ها با زرده ها مخلوط نشوند تا کاملا با هم زدن فرم بگیرند.)

در این مرحله با هم زن برقی یا دستی سفیده های تخم مرغ را به سرعت و چند دقیقه مخلوط کنید تا سفت شوند و شکل بگیرند. (مایه سفیده های تخم مرغ باید به شکلی درآید که اگر ظرف را وارونه کنید از آن خارج نشود و به ظرف بچسبد.)

ترکیب مواد و آماده شدن مواد داخلی

در ادامه کار طرز تهیه بستنی زمستانی ظرف سفیده های تخم مرغ را روی قابلمه یا کتری در حال جوش قرار دهید (تا مخلوط به روش بن ماری یا حرارت غیرمستقیم ترکیب شود.) در این مرحله نصف قاشق چایخوری وانیل و یک قاشق چایخوری آبلیمو یا سرکه را مایه اضافه کرده و خوب با یکدیگر مخلوط کنید.

در این مرحله از طرز تهیه بستنی زمستانی یک لیوان پودر قند مورد نظر را از الک عبور دهید تا پودر یکدست و نرمی حاصل شود. در ادامه با دور تند همزن برقی، به مدت یک دقیقه مایه سفیده تخم مرغ و پودر قند را ترکیب کنید. مایه باید در اثر هم زدن به صورت مخلوط یکدست و صاف درآید. پودر ژلاتین را با آب یا گلاب مخلوط کنید و روی کتری یا ظرف آب جوش قرار دهید تا ترکیب شوند. در این مرحله مخلوط سفیده های تخم مرغ و پودر قند را به روش بن ماری حرارت دهید و مرتب هم بزنید. مخلوط به مدت ده دقیقه روی حرارت باشد تا پخته شده و فرم بگیرد.

در ادامه کار تهیه بستنی زمستانی مایه سفیده های تخم مرغ و مایه ژلاتین را با یکدیگر مخلوط کنید. این دو ترکیب باید به صورت مداوم و به مدت یک دقیقه هم زده شوند تا مایه صاف و نرمی به دست آید. مایه به دست آمده باید به گونه ای باشد که فرم بگیرد. اگر مایه بستنی شل تر از حد لازم است آن را به مدت نیم ساعت درون یخچال قرار دهید تا سفتی لازم را به دست آورد.

 

مرحله آخر

در مرحله آخر از طرز تهیه بستنی زمستانی نوبت به شکل دادن بستنی ها می رسد. در این بخش از کار باید شکلات تخته ای را درون ظرف استیل قرار داده و با حرارت غیرمستقیم ذوب کنید. نان میکادو را توسط یک شیء دایره ای شکل به صورت گرد برش دهید یا در صورت تمایل بیسکویت های گرد را روی سینی بگذارید. دو برش میکادو یا بیسکویت را توسط مایه شکلات به یکدیگر متصل کنید. مایه درون بستنی را داخل قیف های مخصوص شیرینی پزی قرار دهید و با ماسوره ساده روی نان ها به شکل گلوله بگذارید.

در این مرحله باید بستنی ها به مدت یک ساعت درون یخچال قرار بگیرند تا کاملا سفت شوند. مایه شکلات ذوب شده را پس از خروج بستنی ها روی آنها قرار دهید و مجددا داخل یخچال بگذارید تا کاملا شکل بگیرند.

جهت تزئین بستنی زمستانی می توانید پس از قرار دادن مایه شکلات از ترافل رنگی، پودر نارگیل یا پودر پسته استفاده کنید.

نکات قابل توجه در تهیه بستنی زمستونی

پس از تهیه یک بستنی زمستانی خانگی لذیذ و خوشمزه و میل کردن آن در کنار خانواده بهتر است نکاتی را در مورد طرز تهیه آن بدانید.

  • شما می توانید بستنی زمستونی را در خانه در مدت زمان یک ساعت تهیه کنید. تهیه مواد اولیه و طرز تهیه این دسر محبوب هر کدام به مدت 30 دقیقه زمان نیاز دارند.
  • میزان پودر قند مواد اولیه می تواند با توجه به ذائقه افراد زیاد یا کم شود.
  • مواد اولیه ذکر شده در مقاله، برای تهیه 15 تا 20 عدد بستنی زمستانی کفایت می کند. در صورت تمایل می توانید این میزان را نصف، دو یا سه برابر کنید.
  • شما می توانید در صورت تمایل از رنگ خوراکی شکلاتی جهت روکش بستنی ها و رنگی کردن آنها استفاده کنید. این روکش را باید با شکلات آب شده مخلوط کنید و در مرحله آخر روی بستنی ها بگذارید.
  • می توان به جای استفاده از نان میکادو یا بیسکویت گرد از قیف های تهیه شده از نان استفاده کنید. این قیف ها به صورت آماده و سایزهای متفاوت در فروشگاه های لوازم شیرینی پزی عرضه می شوند.
  • بستنی زمستانی خانگی یک میان وعده دوست داشتنی برای کودکان با ارزش غذایی خوب است؛ ولی نباید به جای وعده اصلی مصرف شود.
  • هر عدد بستنی زمستونی 20 گرمی حدود 80 کیلوکالری انرژی دارد و مصرف آن نباید بیش از اندازه صورت گیرد.

عکس فانتزی بستنی زمستانی

خرید بستنی زمستانی با کیفیت از فروشگاه آنلاین معتبر

خرید بستنی زمستانی یکی از گزینه های جذاب برای کودکان و حتی بزرگترها به شمار می رود. این شیرینی محبوب توسط شرکت های گوناگونی تهیه می شود. یکی از این کارخانجات معتبر که محصولات خود را از مواد اولیه باکیفیت تهیه می کند؛ شرکت ظفر است. مجموعه ظفر در سال 1357 فعالیت خود را به صورت سنتی آغاز کرد؛ ولی در ادامه جهت تولید محصولات خود از ماشین آلات صنعتی کمک گرفت. شرکت ظفر اولین تولید کننده بستنی قیفی زمستانی در جهان است که محصولات خود را به خارج از کشور نیز صادر می کند.

یکی از مهمترین ویژگی های محصولات ظفر، استفاده کمتر از شکر نسبت به نمونه های مشابه شرکت های دیگر است. در بستنی زمستانی و تابستانی ظفر از گلوکز طبیعی استفاده می شود که تأثیر مثبتی بر سلامت مصرف کنندگان دارد. چنانچه شما هم تمایل به خرید اینترنتی بستنی زمستانی ظفر برای سوپرمارکت خود را دارید؛ می توانید به سایت zafardairy.com مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *