دسر بستنی

همه چیز در مورد دسر بستنی

 

قبل از آشنایی با طرز تهیه انواع دسر بستنی لازم است بدانید که دسر ها در سراسر دنیا شناخته شده هستند و از آنها به عنوان میان وعده در  مهمانی استفاده می کنند. دسر می تواند کیک، بستنی، ژله، پنکیک و انواع میوه ها باشد. بستنی به تنهایی در میان انواع خوراکی ها همیشه جایگاه بالاتری داشته و این به دلیل طعم بسیار خوب آن است.

بستنی یکی از خوراکی های خوش طعم است که مصرف آن به دریافت کالری در بدن نیز کمک می کند. این محصول خوشمزه در تمام فصول سال مورد استقبال قرار میگیرد و همیشه یکی از خوراکی های محبوب بوده است. شما با بستنی می توانید انواع دسر ها و خوراکی های خوشمزه دیگر را هم امتحان کنید.

یکی از خوراکی هایی که با بستنی می توان تهیه کرد دسر بستنی است که در میان انواع دسر ها محبوبیت بیشتری دارد. این نوع دسر  انواع مختلفی دارد که در ادامه طرز تهیه چند مدل دسر بستنی را به شما آموزش می دهیم.

بستنی

طرز تهیه دسر خانگی با انواع بستنی

 

تصور تابستان های داغ بدون بستنی و نوشیدنی های خنک بسیار سخت است. گرمای تابستان را تنها با خوردن خوراکی های خنکی چون بستنی میتوان تحمل کرد. اما همیشه امکان خرید بستنی از بیرون ممکن نیست در چنین شرایطی دسر بستنی خانگی بهترین گزینه است.

تهیه بستنی و انواع دسر هایی که با بستنی تهیه می شود  امر پیچیده و محالی نیست بلکه نیاز به رعایت فوت و فن های خاص دارد. شما با داشتن مواد اولیه و ضروری می توانید یک دسر با طعم بستنی خوشمزه خانگی تهیه کنید. دسر انواع مختلفی دارد و شما می توانید متناسب با ذائقه خود طعم دلخواه را انتخاب کنید. توصیه می کنیم حتما تهیه دسر خانگی را امتحان کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه دسر با انواع بستنی

 

فصل تابستان به دلیل گرمای زیاد مناسب ترین فصل برای نوشیدنی ها و دسر های خنک می باشد. شما می توانید در این فصل گرم انواع دسر های خنک و خوشمزه را تهیه کنید و در دورهمی ها و مهمانی ها میل کنید.  قطعا شما هم در زمان درست کردن دسر بستنی متوجه برخی نکات می شوید و دوست دارید فوت و فن تمام مراحل در دستتان باشد تا نتیجه نهایی آن چیزی باشد که دوست دارید. در ادامه چند نکته مهم را آموزش می دهیم که ممکن است سوال ذهنی شما هم باشد.

دسر بستنی تابستانی

دستورات لازم جهت تهیه دسر با چاشنی بستنی

 

  1. برای جلوگیری از ذوب شدن سریع دسر بستنی باید در هر مرحله که مواد جدید اضافه می شود دسر را درون یخچال قرار داد.
  2. برای طعم متفاوت و ایجاد تنوع می توانید از انواع طعم های بستنی در تهیه دسر بستنی استفاده کنید. فراموش نکنید بستنی وانیلی همیشه گزینه بهتری برای تهیه دسر می باشد زیرا دیگر طعم ها را ممکن است همه دوست نداشته باشند.
  3. ممکن است دوست داشته باشید دسر بستنی را به خانه دوست و آشنا ببرید در چنین شرایطی برای جلوگیری از ذوب شدن دسر می توان آن را در ظرفی عایق در کنار تکه یخ های زیادی قرار داد.
  4. برای جلوگیری از طعم و رنگ تکراری دسر بستنی می توانید از انواع مغز ها و میوه ها در تهیه دسر استفاده کنید. این تصور که اضافه کردن میوه بافت دسر را شل میکند و از قوام آن می کاهد یک باور اشتباه است.

دسر با انواع بستنی گزینه مناسبی برای کسانی که رژیم دارند

 

بستنی یکی از دسر های محبوب و پر طرفدار است که طعم بی نظیری دارد. حالا تصور کنید این دسر خوشمزه ماده اولیه دسر های دیگر باشد قطعا محصول نهایی بسیار خوشمزه تر خواهد شد. دسر هایی که می توانند زینت بخش مهمانی ها و دورهمی های شما باشند.

روز های گرم تابستان برای همه ما طاقت فرسا است و دوست داریم بعد از کار در گرمای طاقت فرسا با یک خوراکی خنک دمای بدن خود را پایین آوریم. در چنین شرایطی یک دسر بستنی خانگی و فوری می تواند گزینه مناسبی باشد. جالب است بدانید دسر بستنی می تواند برای افرادی که رژیم دارند هم گزینه مناسبی باشد.

اگر رژیم دارید و نگران میزان کالری دریافتی هستید می توانید بستنی بلیسیمو را جایگزین دیگر انواع بستنی کنید. این نوع بستنی نسبت به دیگر انواع  اصلا قند ندارد و مقدار پروتئین و کربوهیدرات آن نیز پایین تر می باشد. کالری پایین در این نوع بستنی دسر شما را به دسر رژیمی تبدیل می کند.

دسر کیک بستنی

دسر خامه بستنی پرتقالی

 

دسر بستنی خامه پرتقالی یک ترکیب عالی و خوشمزه است. برای تهیه این دسر خوشمزه شما نیاز به آب پرتقال، بستنی وانیلی، خامه صبحانه، پرتقال و پودر شکر دارید. تمام مواد را درون مخلوط کن ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود. البته می توان از آب پرتقال مقداری نگهداشت و در آخر درون هر لیوان مقداری آب پرتقال ریخت سپس مواد را به آن اضافه کرده و یک نوشیدنی خوشمزه و خنک برای روزهای گرم تابستان تهیه کرد.

دسر موز بستنی

 

دسر بستنی موزی یک دسر مقوی است که طعم بسیار خوبی دارد. این دسر برای زمانی است که شما موز های سیاه در یخچال دارید که مناسب مهمان نیستند. در چنین شرایطی می توانید با آن یک دسر خوشمزه درست کنید. برای تهیه این دسر نیاز به شیر، شکر، موز رسیده، خامه صبحانه، ژلاتین و بستنی وانیلی یا هر طعمی که دوست دارید داشته باشید اما بستنی وانیلی برای این دسر مناسب تر است.

ابتدا لازم است ژلاتین را به روش بن ماری ذوب کرده سپس موز، شیر و شکر را خوب هم می زنیم تا یکدست شود و در ادامه بستنی و خامه را به همراه ژلاتین ذوب شده با مواد شیر و شکر خوب مخلوط می کنیم و درون قالب مناسب میریزیم و به مدت 8 ساعت درون یخچال قرار می دهیم. بعد از 8 ساعت دسر خوشمزه ما آماده است.

دسر بستنی بیسکویتی

دسر بیسکویت بستنی توت فرنگی

 

این دسر یکی از خوشمزه ترین دسر ها است. در واقع طعم خوب توت فرنگی باعث خوش طعم و عطر شدن این دسر بستنی شده است. برای تهیه این دسر شما به خامه، بیسکویت ساقه طلایی یا پتی بور، توت فرنگی و بستنی وانیلی دارید.

ابتدا لازم است بستنی را با همزن حسابی هم زد تا یکدست شود سپس توت فرنگی های خرد شده را به آن اضافه میکنیم و به خوبی هم میزنیم  و بعد درون قالب دلخواه منتقل می کنیم و سطح آن را صاف می کنیم.  سپس بیسکویت های خرد شده را با خامه مخلوط می کنیم و روی سطح بستنی میریزیم و 2 ساعت درون فریزر قرار می دهیم. بعد از دو ساعت دسر بستنی توت فرنگی را از قالب جدا کرده و می توان خامه فرم گرفته را دور تا دور مواد و روی سطح آن کشید و با سس شکلات به دلخواه تزیین کرد.

دسر بیسکویت بستنی ساده

 

اگر به دنبال یک میان وعده مقوی و خوشمزه هستید دسر بستنی بیسکویتی گزینه مناسبی است. این نوع دسر در بین کودکان و بزرگسالان محبوبیت دارد. برای دسر بیسکوییتی شما به یک بسته بیسکویت پتی بور، بستنی وانیلی یا هر طعمی که دوست دارید، مغزیجات و سس شکلات نیاز دارید.

بیسکویت ها را کف یک ظرف میچینم سپس بستنی را یک لایه روی بیسکویت پخش می کنیم و مغزیجات دلخواه را روی آن میریزیم. این عمل را چندین بار تکرار می کنیم و در آخر هم روکش بستنی را روی بیسکویت ها می کشیم و با سس شکلات تزیین می کنیم.

دسر بستنی با ترکیب موز

 

 برای تهیه دسر بستنی با موز  شما به تعدادی موز، 100 گرم کره، هل، پودر قند و بستنی نیاز دارید. مقدار هر کدام از مواد اولیه را متناسب با تعداد افراد در نظر بگیرید. برای این نوع دسر باید موز ها را با کره سرخ کرد و در اخر پودر قند و پودر هل را به همراه چند قاشق آب پرتقال مخلوط کرد و مواد نهایی را تا مرز غلیظ شدن روی حرارت قرار داد و در آخر به همراه بستنی درون ظرف دلخواه سرو کرد.

دسر ژله بستنی

دسر ژله بستنی

 

ژله بستنی یکی از دسر های محبوب و پرطرفدار است که زینت بخش سفره ها و دورهمی های خانواده ها است. برای تهیه دسر بستنی ژله ای هر طعم از ژله ای را که دوست دارید می توانید انتخاب کنید. بعد از حل شدن کامل ژله چند قاشق بستنی به ژله اضافه می کنیم و آرام آرام هم می زنیم و مواد را درون قالب مناسب میریزیم و درون یخچال قرار می دهیم  تا خودش را بگیرد. دسر بستنی ژله ای نسبت به دیگر دسر های ژله ای  ها سریعتر آماده می شود.

 دسر بستنی یخی میوه‌ای سه رنگ

برای تهیه دسر بستنی یخی چند رنگ می توانید چند میوه را به دلخواه انتخاب کنید. دسر بستنی یخی میوه ای برای کودکان بسیار جالب خواهد بود. ابتدا شربت آب و شکر را روی حرارت قرار می دهیم تا کمی قوام بیاید. سپس محلول آب و شکر را در چند عدد لیوان یکبار مصرف به طور مساوی تقسیم می کنیم سپس سه نوع از میوه های دلخواه را  پوره کرده و لایه لایه داخل لیوان یکبار مصرف می ریزیم. توجه داشته باشید لایه اول باید در فریزر کاملا منجمد شود سپس لایه بعدی را به آن اضافه نمود.

سفارش بستنی زمستانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *