طرز تهیه بستنی هندوانه ای

طرز تهیه بستنی هندوانه ای

آیا تا به حال به طرز تهیه بستنی هندوانه ای فکر کرده اید خانگی؟ مزیت آموختن طرز تهیه بستنی هندوانه ای در خانه این است که می توانید بستنی مورد علاقه خود را با هر مواد افزودنی که مدنظر دارید درست کنید. فصل تابستان انبوهی از میوه های زیبا و با شکوه را به ارمغان می آورد. یکی از بهترین میوه های خنک و تابستانی هندوانه است.

از آن جا که در طول تابستان هوا بسیار گرم است، چرا بهترین میوه تابستانی را با بستنی ترکیب نکنید؟ اگر به دنبال یک دسر خنک و با طراوت تابستانی هستید، پیشنهاد ما به شما در روز های گرم سال، بستنی خانگی هندوانه ای است که با امتحان آن، برای همیشه بستنی محبوب شما خواهد شد. ما در این مبحث قصد داریم شما را با طرز تهیه بستنی هندوانه ای آشنا کنیم.

هندوانه سرشار از مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان ها، ویتامینC، پتاسیم و منیزیم است هم چنین بستنی هندوانه ای برای دهیدراته ماندن در طول تابستان عالی می باشد. طرز شاید به این موضوع فکر کنید که برای طرز تهیه بستنی هندوانه ای، نیاز به دستگاه بستنی ساز داشته باشید؛

اگر به دنبال نسخه معتبر تری از بستنی هستید توصیه می شود که دستگاه بستنی ساز تهیه کنید. زیرا تهیه بستنی هندوانه ای با دستگاه بستنی ساز به کیفیت بافت بستنی کمک زیادی می کند؛ اما اگر به دستگاه بستنی ساز دسترسی ندارید، ما به شما طرز تهیه بستنی هندوانه ای در خانه هم آموزش می دهیم.

بستنی هندوانه ای خانگی

روش تهیه بستنی هندوانه ای

اولین روش ساده برای طرز تهیه بستنی هندوانه ای در خانه با دستگاه به صورت زیر می باشد؛ شما برای طرز تهیه بستنی هندوانه ای به دو وسیله نیاز دارید؛ هندوانه و دستگاه بستنی ساز. مواد لازم برای طرز تهیه بستنی هندوانه ای به این صورت است:

هندوانه بدون پوست و هسته

عصاره وانیل یک قاشق غذا خوری

گلاب یک قاشق غذا خوری

آبلیموی تازه

شکر به میزان دلخواه

برای طرز تهیه بستنی هندوانه ای در خانه باید مراحل زیر را انجام دهید. در مرحله اول جدا کردن پوست هندوانه است؛ پوست هندوانه را کامل جدا کنید و هسته های آن را دور بریزید. بعد از آن هندوانه را به قطعات کوچک تقسیم کنید و در مخلوط کن بریزید تا به صورت پوره شود. به منظور این کار می توانید از الک کمک بگیرید. به علاوه، الک همچنین هسته های هندوانه را به راحتی جدا می کند.

در مرحله بعدی برای طعم دار شدن بستنی، می توانید به آن عصاره وانیل، آبلیمو و گلاب را اضافه کنید. سپس دستگاه را روشن کرده و چند ثانیه زمان می دهیم تا مواد با هم میکس شوند. این کار را تا پوره شدن کامل هندوانه ادامه می دهیم. به علاوه برای افراد دیابتی بهتر است که عسل را جایگزین شکر کنید.

ویژگی های هندوانه سالم

در طرز تهیه بستنی هندوانه ای هندوانه نقش مهم را دارد؛ پس بر خلاف سایر میوه ها، برای خرید آن تشخیص این که هندوانه انتخابی شما تا چه اندازه رسیده است بسیار دشوار است. این نکات را برای انتخاب بهترین هندوانه دنبال کنید؛ اولین روش انتخاب هندوانه بر اساس وزن آن است. هر چقدر هندوانه سنگین تر باشد رسیده تر است. یک هندوانه سنگین بسیار خوش طعم و رسیده است. به منظور این کار، چند هندوانه یک اندازه بردارید و ببینید کدام سنگین تر است. روش دوم ضربه زدن به هندوانه است.

یک هندوانه بردارید و به آن ضربه بزنید. یک هندوانه رسیده صدای تو خالی ایجاد می کند. روش دیگر تشخیص هندوانه رسیده رنگ پوسته آن می باشد. پوسته هندوانه رسیده تیره مات است در حالی که هندوانه نارس رنگ براقی دارد.

بستنی هندوانه ای

بعد از گذشت چند ساعت، پوره به دست آمده را مزه کنید تا اگر کم و کاستی داشته باشد آن را به طعم دلخواه خود برسانید. در ادامه پوره هندوانه را در قالب مخصوص و یا در قالب بستنی چوبی ریخته و چوب های بستنی را در آن قرار دهید. قالب را در فریزر بگذارید و به مدت 6 ساعت زمان بدهید تا بستنی ها یخ ببندند.

بعد از گذشت 6 ساعت بستنی یخ زده را از فریزر خارج کرده و به مدت یک دقیقه در آب گرم قرار دهید. این کار برای جدا شدن بستنی ها از قالب باید انجام شود. حتی برای انجام این کار نیز می توانید قالب را در محیط خانه قرار دهید تا چوب بستنی ها از قالب خود راحت تر جدا شوند. برای تهیه بستنی هندوانه ای اگر قالب بستنی و چوب بستنی در دسترس شما نبود، می توانید مواد خود را در لیوان یک بار مصرف بریزید و یک قاشق چای خوری به عنوان چوب بستنی در آن قرار دهید.

نکته های طرز تهیه بستنی هندوانه ای

اگر دوست ندارید که بستنی شما بافت یخی به خود بگیرد، می توانید هر یک ساعت به بستنی خود سر زده و با قاشق آن را هم بزنید تا هوا به داخل بافت های بستنی نفوذ نکند. علاوه بر آن، می توانید علی رغم شکر برای تهیه بستنی هندوانه ای خود به آن عسل اضافه کنید. اگر بستنی خود را با استفاده از عسل شیرین کنید، به این معنی نیست که این بستنی خانگی فاقد طعم است. زمانی که ترکیبات بستنی هندوانه ای از جمله خامه تازه، وانیل و عسل را با یکدیگر ترکیب کنید، نتیجه نهایی یک دسر فوق العاده برای فصل تابستان می شود.

سخن نهایی

امیدواریم توانسته باشیم مطالب سودمندی را در رابطه با طرز تهیه بستنی هندوانه ای برای شما ارائه داده باشیم. از همراهی شما سپاس گزاریم.

سفارش بستنی زمستانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *