بستنی یخی

بستنی یخی چیست؟

بستنی یخی یکی از نوستالژی ترین انواع بستنی است که کودکی شما را تداعی می کند. بستنی ها در کل یکی از محبوب ترین دسر های خوراکی در دنیا هستند که طرفداران زیادی هم دارند. بستنی ها انواع مختلفی دارند که متناسب با طعم و طرز تهیه قابل تقسیم می باشند. یکی از بستنی های محبوب و پرطرفدار بستنی یخی می باشد که به بستنی آلاسکا هم شهرت دارد.

پایه اصلی این بستنی آب می باشد و چاشنی آن تکه میوه های خوشمزه است. طعم این نوع بستنی شور، ترش، شیرین و ملس است که برای هر کدام از این طعم ها از طعم دهنده استفاده می کنند و شما می توانید متناسب با ذائقه دست به انتخاب بزنید. تنها تفاوت بستنی یخی با دیگر انواع بستنی در طعم و حالت آن می باشد. بستنی آلاسکا همان طور که از نامش مشخص است به صورت منجمد یا یخ شده مورد استفاده قرار میگیرد.

بستنی یخی خانگی

چرا بستنی یخی این همه طرفدار دارد؟ 

بستنی یخی برای خیلی از افراد حس خوب کودکی را تداعی می کند. از گذشته تا امروز این نوع بستنی یکی از گزینه های ثابت روزهای گرم تابستان است. بستنی ها در دو دسته یخی و شیری قرار دارند که هر کدام از مواد جداگانه ای تهیه و تولید می شوند. مواد اصلی بستنی آلاسکا شکر به عنوان شیرین کننده، اسانس میوه و رنگ های خوراکی مجاز می باشد. بستنی آلاسکا به دو تکه چوب متصل می شود و تا زمانی که حالت منجمد بستنی از بین نرفته است می توان از چوب بستنی گرفت و آن را میل کرد.

همانطور که اشاره شد برای رنگ بستنی یخی از رنگ های خوراکی مجاز استفاده می کنند، بسیاری از کارخانه های معتبر که حفظ سلامتی اولویت اول آن ها است از رنگ های طبیعی و مشابه آن که در دسته رنگ های خوراکی مجاز هستند برای رنگ دادن به این نوع بستنی استفاده می کنند. از آنجایی که بیشتر طرفداران این نوع بستنی کودکان می باشند پس باید محصول هم برای آنها خطر ساز نباشد.

بستنی یخی یکی از بستنی های پرطرفدار است که ما آن را با نام آلاسکا هم می شناسیم . این محصول خوشمزه یکی از عضو های ثابت تابستان های گرم کودکی ما بوده است که با آن خاطرات زیادی داریم. مخاطب اصلی این نوع بستنی همیشه کودکان هستند و این به دلیل طعم و حس خوبی است که هنگام خوردن بستنی یخی به آنها دست می دهد.

لازم به ذکر است که با توجه به مواد اولیه آن که شامل شکر، رنگ های خوراکی و آب می شود برای کودکان و زنان باردار توصیه نمی شود. البته این به این معنا نیست که هرگز از این بستی میل نکنند بلکه بهتر است کمتر مصرف کنند.

تاریخچه بستنی یخی

تا به حال به این فکر کردید که اولین بار ایده بستنی یخی به ذهن چه کسی رسید است. اصلا میشه به کسی که اولین بار بستنی یخی را درست کرد مخترع گفت. اولین بار دختری به نام فرانک اپرسون وقتی یازده سال داشته یک شب یادش می رود لیوان آب خود را که تکه چوبی هم درون آن بوده به خانه بیاورد. تمام شب لیوان او خارج از محیط خانه می ماند و صبح با آب یخ زده ای که تکه چوبی هم به آن متصل شده است روبرو می شود.

این خانم بعد از سالها از گذشت این صحنه در حالی که بستنی یخی های متنوعی را با طعم های مختلف برای خود و فرزندانش تهیه می کرده تصمیم میگیرد این محصول را به نام خود ثبت کند. در حال حاضر اختراع بستنی یخی به نام فرانک اپرسون ثبت شده است و جالب است بانید این محصول بعد از اختراع یکی از دسر های خوشمزه و محبوب شد و در بیشتر نقاط کشور طرفداران زیادی پیدا کرد.

بستنی یخی

مواد لازم جهت طرز تهیه بستنی منجمد خانگی

بستنی یخی یکی از دسر های معروف و پرطرفدار فصل تابستان است. این نوع بستنی یک نوع شیرینی یخ زده است که با میوه یا پوره آن تهیه می شود. این نوع بستنی را می توانید به راحتی با چند تکه میوه در خانه هم تهیه کرد. فراموش نکنید بستنی خانگی سالم ترین گزینه مخصوصا برای کودکان شما است.

بستنی آلاسکا  یک دسر خوشمزه است که که طعم شیرین، ترش، شور و ملسی دارد. هر کدام از این طعم ها را شما می توانید متناسب با ذائقه خود تهیه کنید. بستنی یخی خانگی را می توان با انواع میوه ها و آب میوه ها نیز تهیه کرد. قالب های متنوعی در بازار موجود است که می توانید خریداری کنید و بستنی آلاسکا را درون آن قالب ها ریخته و اجازه دهید تا آماده شود.

شما می توانید در خانه با میوه های تابستانی بستنی یخی مورد علاقه خود را به راحتی تهیه و نوش جان کنید. برای طعم بستنی از طعم دهنده های طبیعی هم می توان استفاده کرد. طعم بستنی بستگی به ذائقه شما دارد. بستنی آلاسکا برای مهمانی ها و دورهمی های تابستانی گزینه بسیار خوبی است.

سفارش بستنی زمستانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *