طرز تهیه بستنی شکلاتی با دو روش ساده و خوشمزه

بستنی شکلاتی از جمله بستنی های خوشمزه ای است که در تمامی فصول سال طرفداران خاص خود را دارد. اما خوردن آن در فصل تابستان و به دلیل گرمای زیاد هوا، بسیار می چسبد. همان طور که می دانید بستنی از قدمتی دیرینه در ایران برخوردار است. در قدیم از ترکیب برف با شیره انگور، مخلوطی شبیه به بستنی تهیه می شد که بسیار پر طرفدار بود. در واقع اولین بستنی فروشی ها 60 سال قبل در ایران رونق گرفت.

جالب است بدانید یکی از مشهورترین بستنی فروشی های سنتی در ایران به «اکبر مشدی» معروف بود که همان اوایل دهه 30 و 40 در اطراف راه آهن تهران راه اندازی شد. بستنی از جمله خوراکی هایی است که سرشار از مواد معدنی و کلسیم می باشد. بر همین اساس در این مقاله طرز تهیه بستنی شکلاتی به چند روش خوشمزه و ساده را همراه با نکات ارزشمند پیرامون آن تقدیم شما عزیزان خواهیم کرد. توصیه می کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

طرز تهیه بستنی شکلاتی خوشمزه به دو روش مختلف

بستنی شکلاتی از جمله بستنی های محبوب و خوشمزه در سراسر دنیاست و می تواند در تابستان خنکی زیادی را برای شما به همراه بیاورد. به همین خاطر توصیه می شود که اگر از طرفداران سرسخت شکلات و بستنی هستید، هرگز تهیه این بستنی خوشمزه را از دست ندهید. به همین خاطر در ادامه با آموزش طرز تهیه بستنی شکلاتی همراه ما باشید.

روش اول

مواد مورد نیاز برای تهیه بستنی شکلاتی

پودر کاکائو: 2 قاشق غذاخوری

وانیل: نصف قاشق چایخوری

شیر پرچرب: 6 لیوان بزرگ

خامه صبحانه: دو پیمانه

پودر ثعلب: 1 قاشق غذاخوری پر

شکر: 1 لیوان

طرز تهیه بستنی شکلاتی بدون نیاز به دستگاه

مرحله اول

طرز تهیه بستنی شکلاتی بدون دستگاه به این صورت است که ابتدا 6 لیوان شیر را داخل قابلمه ریخته و بر روی حرارت ملایم گاز قرار می دهیم. چند دقیقه اجازه می دهیم تا شیر به آرامی از گوشه های قابلمه جوش بزند.

مرحله دوم

سپس کاسه مناسبی را انتخاب می کنیم. حالا نوبت ریختن پودر کاکائو، پودر ثعلب، وانیل و شکر در کاسه می باشد. تمامی این مواد را درون کاسه ریخته و خوب مخلوط می کنیم تا ترکیب یکدستی به وجود آید. در ادامه کار، شیر را از روی حرارت برداشته و داخل کاسه استیل می ریزیم تا کمی خنک شود.

مرحله سوم

در مرحله سوم نوبت اضافه کردن پودر کاکائو و شکر به داخل شیر می باشد. بعد از این که مواد را اضافه کردید، خوب هم بزنید تا ترکیبی کش دار و غلیظ به دست آید. هنگامی که مایه بستنی کاملا غلیظ و کش دار شد، نوبت اضافه کردن خامه صبحانه می باشد. این مواد را آنقدر مخلوط کنید تا خامه به خوبی درون مایه بستنی حل شود.

مرحله چهارم

در این مرحله کاسه بزرگی را از تکه های یخ پر کرده و ظرف استیل را که حاوی مایه بستنی بود، روی یخ های خرد شده قرار می دهیم. سپس با استفاده از دور کند همزن برقی به مدت 20 دقیقه مایه را هم می زنیم. بعد از گذشت این مدت، کاسه حاوی مایه بستنی را داخل یخچال فریزر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

بعد از گذشت 1 ساعت، بستنی را از یخچال فریزر خارج کرده و با همزن برقی خوب هم می زنیم. سپس مجددا به داخل فریزر انتقال داده و این روند را 4 الی 5 بار تکرار می کنیم.

مرحله ششم

پس از این که مرحله آخر انجام شد و تمامی مراحل را تکرار کردیم، بستنی را به مدت 10 الی 12 ساعت داخل یخچال فریزر قرار می دهیم تا به خوبی سفت شود. بعد از گذشت این مدت، بستنی را از یخچال خارج کنید و به همراه شکلات آب شده به روش بن ماری میل کنید. نوش جان.

روش دوم

مواد مورد نیاز برای تهیه بستنی شکلاتی با استفاده از دستگاه بستنی ساز

پودر کاکائو: 50 گرم

شکلات سیاه: 200 گرم

شیر پرچرب: 800 سی سی

شیر خشک: 100 گرم

پودر ثعلب: 1 قاشق غذاخوری پر

شکر: 200 گرم

طرز تهیه بستنی شکلاتی با استفاده از دستگاه بستنی ساز

در این روش ابتدا لازم است شکلات های خرد شده را داخل ظرفی قرار دهید و بر روی حرارت غیر مستقیم به روش بن ماری ذوب کنید. پس از هم زدن مداوم و ذوب شدن شکلات ها، آن ها را در جایی قرار دهید تا خوب خنک شود. سپس شیر را در ظرف مناسبی ریخته و بر روی شعله گاز قرار دهید تا به خوبی ولرم شود. حالا نوبت مخلوط کردن پودر کاکائو، ثعلب و شکر می باشد. در صورتی که به بستنی تیره علاقمند هستید، می توانید مقدار پودر کاکائو را به دلخواه خود بیشتر کنید. فقط توجه داشته باشید که مقدار زیاد کاکائو باعث تلخی بستنی می شود.

حالا ظرف شیر را از روی حرارت برداشته و مخلوط کاکائو، شکر و ثعلب را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا این ترکیبات به خوبی در شیر حل گردند. ظرف را روی حرارت قرار دهید و با اضافه کردن شیر خشک به سایر ترکیبات، مجددا هم بزنید تا همه مواد یکدست شوند.

حالا در این مرحله شکلات را اضافه کنید و ظرف را از روی حرارت برداشته و مواد را به خوبی مخلوط کنید تا کاملا یکنواخت شوند. مایه بستنی آماده شده را به فریزر منتقل کنید تا خوب خنک شود اما اجازه ندهید که مواد ببندد. بعد از خنک شدن، نوبت به ریختن مایه بستنی به داخل دستگاه بستنی ساز است تا بستنی کاملا آماده شود.

بعد از این که مراحل انجام شد، بستنی را به مدت 7 الی 8 ساعت داخل فریزر قرار دهید. در صورتی که تمایل به بستنی تلخ دارید، مقدار شکر را کمتر و مقدار کاکائو را با توجه به سلیقه خودتان بیشتر کنید. حالا بستنی را داخل ظرف بریزید و با استفاده از چیپس شکلات یا شکلات رنده شده تزیین کرده و سرو کنید. نوش جان.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *