طرز تهیه بستنی انار خانگی

تاکنون هوس کرده اید در فصل های سرد سال بستنی بخورید؟ انار یک میوه پاییزی است، بنابراین بستنی انار مناسب فصل های سرد سال میباشد. ترکیب آب انار تازه و شیر، رنگ صورتی جذابی را ایجاد می کند که حتما عاشقش میشوید! بستنی انار یک دسر کاملا خوشمزه و مقوی است که نمیتوانید در برابر خوردن آن مقاومت کنید! ما بهترین طرز تهیه بستنی انار را در اختیار شما قرار میدهیم که بسیار ساده و با کمترین امکانات قابل تهیه می باشد. فقط کافیست دستورالعمل های زیر را دنبال کنید تا طرز تهیه بستنی انار را یاد بگیرید و در خانه درست کنید. فقط دانه کردن انار ممکن است کمی دردسرساز باشد که ما در ادامه راه حلی آسان برای جدا کردن دانه ها پیشنهاد میدهیم. البته شما میتوانید برای راحتی کار از آب انار آماده ی بازاری نیز استفاده کنید.

طرز تهیه بستنی انار

مواد لازم برای تهیه بستنی انار

انار- 200 میلی لیتر

خامه غلیظ- 200میلی لیتر

شیر- 100میلی لیتر

شیره طلایی- 150 گرم

شکر- ½ قاشق چایخوری

نمک دریا- ¼ قاشق چایخوری

صمغ زانتان (اختیاری)- ½ قاشق غذاخوری

دانه کردن آسان انار

میتوان جدا کردن دانه های انار را از سخت ترین قسمت های تهیه بستنی اناری عنوان کرد. ما یک راه ساده برای دانه کردن آسان انار به شما معرفی میکنیم. 4/1 اینچ از ابتدا و انتهای انار جدا کنید، سپس پوست را از بالا به پایین در فواصل 2/1 اینچی و عمق 4/1 اینچی برش دهید. یک کاسه بزرگ را از آب پر کنید. یک انار را زیر آب نگه دارید، آن را به چند قسمت تقسیم کنید، سپس با انگشتان خود دانه ها را جدا کنید و از شر پوست خلاص شوید. غشای سفیدی که دانه ها را به هم متصل می کند به بالای آب شناور می شود و به راحتی می توان آن را جدا کرد و دور انداخت. دانه ها نیز به ته ظرف می روند. این گونه میتوان از رنگی شدن لباس، دیوار و … با رنگ زرشکی دانه های انار جلوگیری کرد.

تهیه بستنی انار در منزل

مراحل تهیه ی بستنی انار خانگی

طرز تهیه بستنی انار وبسایت ما بسیار آسان است. در ظرفی 2 لیتری،  شیر، خامه غلیظ شده، شیره ی طلایی، شکر و نمک را اضافه کنید و هم بزنید تا تمام شکر و شربت در شیر حل شود.

دانه های انار را در مخلوط کن بریزید و تا زمانی که آب آن جدا شود به مخلوط کردن ادامه دهید. سپس آن را از صافی رد کرده و در داخل ظرفتان بریزید. تا زمانی که آب انار کاملا با محتویات قبلی ترکیب شود، به هم زدن ادامه دهید.

اگر دوست دارید صمغ زانتان به بستنی انار خود اضافه کنید، اکنون زمان آن فرا رسیده است. اضافه کردن این صمغ اختیاری است. صمغ را کم کم به ظرف اضافه کنید و هم زمان هم بزنید تا کاملا مخلوط کنید. آدامس به سرعت عمل می کند؛ بنابراین برای جلوگیری از گلوله شدن باید آن را خوب هم بزنید. در صورت امکان میتوانید از کسی بخواهید تا آدامس را به مخلوط اضافه کند تا تمرکز شما فقط روی هم زدن مواد باشد.

مخلوط را در یخچال قرار دهید تا دمای آن به حدود 45 درجه فارنهایت یا 7 درجه سانتیگراد برسد و خنک شود. این کار ممکن است بین 6 ساعت تا یک روز زمان ببرد.

مرحله ی آخر

مخلوط بستنی انار را از یخچال خارج کرده و طبق دستور در دستگاه بستنی ساز بریزید. در صورتی که بستنی ساز ندارید، مواد بستنی را در داخل یک قالب دلخواه بریزید و روی آن را با سلفون یا نوار آلومینیومی بپوشانید. سپس برای حدود 8 ساعت بستنی را در فریزر قرار دهید. در طول این مدت، چندین بار بستنی را هم بزنید تا کاملا نرم و کشدار شود. متوجه خواهید شد که اگر در مرحله اختیاری صمغ زانتان را اضافه کنید، یخ زدن آن بیشتر از حد معمول طول می کشد، که باعث میشود بستنی بافت نرم تری به خود بگیرد. بهتر است بستنی انار را حداقل 4 ساعت قبل از سرو فریز کنید. امیدواریم از این طرز تهیه بستنی انار استفاده کنید و لذت ببرید.

نوش جان!

سفارش بستنی زمستانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *