طرز تهیه بستنی وانیلی در خانه

در این پست قصد داریم طرز تهیه بستنی وانیلی را با هم مرور کنیم،بستنی وانیلی رایج ترین و پایه ترین طعم بستنی است که بسیاری از مردم به آن علاقه دارند. بستنی وانیلی از مخلوط کردن جوهر وانیل به همراه تخم مرغ (اختیاری)، خامه، شیر و شکر تهیه می شود. اسانس وانیل اضافه شده به بستنی عطر و طعم بسیار طبیعی و طعم وانیلی به آن می دهد. بستنی وانیلی در تهیه ی انواع دیگر بستنی با طعم های مختلف نیز کاربرد دارد.  این بستنی را میتوان بدون شکر و با افزودنی های شیرین دیگر نیز تهیه کرد. همچنین میتوان با استفاده از مواد اولیه کم چرب مانند شیر کم چرب، خامه کم چرب و غیره بستنی را بصورت رژیمی و سالم تهیه کرد.

تهیه بستنی وانیلی در منزل

علاقه مند هستید که بستنی وانیلی را در خانه و بدون استفاده از بستنی ساز و تنها با 4 ماده ی اولیه تهیه کنید؟ ما بهترین طرز تهیه بستنی وانیلی را در اختیار شما قرار میدهیم که بسیار ساده و با کمترین امکانات قابل تهیه باشد. فقط کافیست دستورالعمل های زیر را دنبال کنید تا طرز تهیه بستنی وانیلی را یاد بگیرید و در خانه درست کنید.

طرز تهیه بستنی وانیلی در منزل

شیر را بجوشانید و هم بزنید

برای تهیه بستنی وانیلی در منزل، یک کاسه کوچک بردارید و 1 قاشق چایخوری آرد ذرت را به 4 قاشق غذاخوری شیر اضافه کنید و آن را هم بزنید تا خمیری یکدست ایجاد شود. حتما از شیر سرد استفاده کنید تا آرد گلوله نشود. مواد را خوب مخلوط کرده و آن را کنار بگذارید. در این فاصله ظرفی بردارید و شیر را بجوشانید و مدام هم بزنید تا شیر به ته ظرف نچسبد.

شکر را به مخلوط اضافه کنید

اجازه دهید که شیر در حال جوشیدن نصف شود. این کار باعث می شود که بستنی شما خامه ای شود. حالا مخلوط آرد ذرت و شیر را به آن اضافه کنید. آن را خوب هم بزنید. سپس شکر را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید شیر کم و غلیظ شود. وقتی قوام شیر غلیظ شد، شعله را کم کنید.

مراحل بعدی

خامه تازه و اسانس وانیل را اضافه کنید

سپس خامه تازه و اسانس وانیل را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. پس از مخلوط کردن، شعله را خاموش کرده و مخلوط را در ظرفی آلومینیومی بریزید. روی ظرف را با فویل آلومینیومی بپوشانید و به مدت 6 ساعت یا تا زمانی که نیمی از آن سفت شود در فریز قرار دهید.

بستنی وانیلی خانگی خود را فریز کرده و سرو کنید!

مواد را از فریزر خارج کرده و مخلوط را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا یکدست شود. مخلوط را دوباره به همان ظرف آلومینیومی منتقل کنید و روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید. به مدت 10 ساعت یا تا زمانی که سفت شود آن را در فریزر قرار دهید. اکنون بستنی وانیلی خانگی شما آماده است! میتوانید بستنی وانیلی خود را در چند عدد مخروط وافل ترد بریزید و از دسر خوش طعم خود لذت ببرید.

چند نکته

برای اینکه بستنی وانیلی خامه ای تر شود، مقداری خامه تازه ی زده شده را میتوان به آن اضافه کرد. شما میتوانید اگر به طعم آجیل، کشمش یا توت در بستنی علاقه مندید، آنها را به بستنی خود اضافه کنید تا خوشمزه تر شود. بستنی وانیلی را می توان به تنهایی به عنوان دسر یا در نوشیدنی های سرد مانند میلک شیک، قهوه سرد و اسموتی سرو کرد. همچنین می توان از آن در انواع دسرها مانند انواع کیک، پای و غیره استفاده کرد. ترکیب این بستنی با بستنی شکلاتی و طعم های میوه ای دیگر نیز بسیار فوق العاده میشود. یادتان باشد که همیشه بستنی وانیلی خود را در ظرف در بسته در فریزر نگهداری کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *